Reklamace

1.     Práva z vadného plnění

1.1.    Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

1.2.    Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

1.2.1.   má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

1.2.2.   se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

1.2.3.   zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

1.2.4.   je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

1.2.5.   zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

1.3.    Ustanovení uvedená v čl. 1.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

1.4.    Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

1.5.      Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Touto provozovnou je  Lucie Závacká na adrese Vančurova 1694/3, 25101 Říčany. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Kupující může reklamované zboží doručit osobně či poštou.

1.6.     Prodávající písemně potvrdí kupujícímu, kdy zboží reklamoval a jakým způsobem požadoval reklamaci vyřídit. Prodávající vyrozumí kupujícího o vyřízení reklamace zasláním elektronické zprávy na adresu elektronické pošty kupujícího či zasláním zprávy v listinné podobě na jeho doručovací adresu. 

1.7.     Pakliže bude reklamace vyřízena opravou zboží, vystaví prodávající kupujícímu písemné potvrzení rovněž o provedení opravy a době jejího trvání. Výše uvedená potvrzení předá prodávající kupujícímu v listinné podobě, dostaví-li se kupující do provozovny prodávajícího. Jinak potvrzení předá formou elektronické zprávy na adresu elektronické pošty, kterou kupující sdělil prodávajícímu, a není-li jí, pak v listinné podobě na jeho doručovací adresu. Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci v co nejkratší době,  nejdéle však do 30-ti dnů od  přijetí zboží.

1.8.    U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní nebo v dokumentech přiložených ke zboží stanovena delší záruční doba.

1.9.    Právo odstoupit od smlouvy nebo právo požadovat dodání nové věci nemáte v případě, že nemůžete zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi (s výjimkou případů stanovených v ustanovení § 2110 OZ).

1.10. Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:

  • jste o vadě před převzetím věci věděli;
  • jste vadu sami způsobili;
  • uplynula záruční doba.

Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho užíváním;
  • vady způsobené nesprávným užíváním zboží, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním.

U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídáme za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

Neodpovídáme za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí. 

Top